KEJAWEN - KAUTAMANING LAKU
KAUTAMANING LAKU
1.
Wong eling ing ngelmu sarak dalil sinung kamurahaning Pangeran.
2. Wong amrih rahayuning sesaminira, sinung ayating Pangeran.
3. Angrawuhana ngelmu gaib, nanging aja tingal ngelmu sarak, iku paraboting urip kang utama.
4. Aja kurang pamariksanira lan den agung pangapunira.
5. Agawe kabecikan marang sesaminira tumitah, agawea sukaning manahe sesamaning jalma.
6. Aja duwe rumangsa bener sarta becik, rumangsa ala sarta luput, den agung, panalangsanira ing Pangeran Kang Maha Mulya, lamun sira ngrasa bener lawan becik, ginantungan bebenduning Pangeran.
7. Angenakena sarira, angayem-ayema nalarira, aja anggrangsang samubarang kang sinedya, den prayitna barang karya.
8. Elinga marang Kang Murbeng Jagad, aja pegat rina lan wengi.
9. Atapaa geniara, tegese den teguh yen krungu ujar ala
10. Atapaa banyuara, tegese ngeli, basa ngeli iku nurut saujaring liyan, datan nyulayani.
11. Tapa ngluwat, tegese mendhem atine aja ngatonake kabecikane dhewe.
12. Aprang Sabilillah, tegese prang sabil iku, sajroning jajanira priyangga ana prang Bratayudha, prang ati ala lan ati becik
2. Wong amrih rahayuning sesaminira, sinung ayating Pangeran.
3. Angrawuhana ngelmu gaib, nanging aja tingal ngelmu sarak, iku paraboting urip kang utama.
4. Aja kurang pamariksanira lan den agung pangapunira.
5. Agawe kabecikan marang sesaminira tumitah, agawea sukaning manahe sesamaning jalma.
6. Aja duwe rumangsa bener sarta becik, rumangsa ala sarta luput, den agung, panalangsanira ing Pangeran Kang Maha Mulya, lamun sira ngrasa bener lawan becik, ginantungan bebenduning Pangeran.
7. Angenakena sarira, angayem-ayema nalarira, aja anggrangsang samubarang kang sinedya, den prayitna barang karya.
8. Elinga marang Kang Murbeng Jagad, aja pegat rina lan wengi.
9. Atapaa geniara, tegese den teguh yen krungu ujar ala
10. Atapaa banyuara, tegese ngeli, basa ngeli iku nurut saujaring liyan, datan nyulayani.
11. Tapa ngluwat, tegese mendhem atine aja ngatonake kabecikane dhewe.
12. Aprang Sabilillah, tegese prang sabil iku, sajroning jajanira priyangga ana prang Bratayudha, prang ati ala lan ati becik
KEJAWEN
Mari kita mengutip satu tembang Jawa
Tak uwisi gunem iki saya
akhiri pembicaraan ini
Niyatku mung aweh
wikan saya
hanya ingin memberi tahu
Kabatinan akeh lire kabatinan
banyak macamnya
Lan
gawat ka liwat-liwat dan
artinya sangat gawat
Mulo dipun prayitno maka
itu berhati-hatilah
Ojo keliru pamilihmu Jangan
kamu salah pilih
Lamun
mardi kebatinan kalau
belajar kebatinan
Tembang ini menggambarkan
nasihat seorang tua – (pinisepuh) kepada mereka yang ingin mempelajari
kabatinan atau kejawen. Kiranya perlu dipahami bahwa tujuan hakiki dari kejawen
adalah mendapatkan ilmu sejati untuk mencapai hidup sejati, dan berada dalam
keadaan harmonis hubungan antara kawula dan Gusti ( jumbuhing kawula Gusti
)/pendekatan kepada Yang Maha Kuasa secara total.
Keadaan spiritual ini bisa
dicapai oleh setiap orang yang percaya kepada Tuhan, yang mempunyai moral yang
baik dan jujur, beberapa laku harus dipraktekkan dengan kesadaran dan ketetapan
hati yang mantap.Pencari dan penghayat ilmu sejati diwajibkan untuk melakukan
sesuatu yang berguna bagi semua orang melalui rasa hati dan tindakannya. Cipta,
rasa, karsa dan karya harus baik, benar, suci dan ditujukan untuk mamayu
hayuning bawono. Ati suci jumbuhing Kawulo Gusti – hati suci itu adalah
hubungan yang serasi antara Kawulo dan Gusti, tidak perlu diragukan bahwasanya
kejawen merupakan aset dari orang Jawa tradisional yang mengandung nilai-nilai
universal. Pandangan
kejawen bisa memberikan sumbangan kepada perdamaian dan kemakmuran dunia.
Comments
Post a Comment